از تسلیح بالگرد میل سپاه به کروز دریایی "نور " تا ارائه انواع پهپادهای سبک و کوتاه برد

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

از تسلیح بالگرد میل سپاه به کروز دریایی

 
 
 پایگاه مردمی ارتش ::ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی ایران برای نخستین بار بالگردهای میل 171 سپاه پاسدران مجهز به موشک کروز "نور" را به نمایش گذاشت.
به گزارشپایگاه مردمی ارتشبه نقل از  خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی ایران برای نخستین بار بالگردهای میل 171 سپاه پاسدران مجهز به موشک کروز "نور" و انواع پهپادهای سبک و کوتاه برد رزمی و شناسایی خود را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش بالگرد ترابری میل 171 سپاه پاسداران که قابلیت‌های لازم را در هلی برن نیروها و ادوات نیمه سنگین نظامی دارند به دست متخصصان داخلی به موشک کروز  نور مجهز شده است.

این بالگرد با تجهیز شدن به موشک کروز از این پس قادر است همچون سکوی پرتاب متحرک اهداف دریایی همچون ناوها و کشتی‌های بزرگ را با هدایت راداری و کمترین ضریب خطا مورد اصابت قرار دهد.

موشک کروز دریایی نصر که هر کدام حدود 400 کیلوگرم وزن دارد در دو طرف بالگرد روسی میل 171 نصب شده و برای نخستین بار در رزمایش پیامبر اعظم 9 تست میدانی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

بنا به گفته کارشناسان با تغییراتی که در سیستم این موشک ایجاد شده در صورت پرتاب از لانچر بالگرد برد مفید آن 185 کیلومتر و دقت آن بسیار فزاینده تر از قبل شده است.

 

بالگرد میل 171مجهز به موشک کروز نور

دیگر محصول ارائه شده دراین نمایشگاه؛ بالگرد 206 مجهز به موشک کروز دریایی نصر است که در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

همچنین نیروی دریایی سپاه پاسداران در ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی پهپادهای کلاس سبک و کوتاه برد خود را ارائه کرده که مهمترین آن پهپاد کاوش با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی  15 ساعته است.

این پهپاد سبک که 18 کیلو وزن دارد، مهندسی معکوس اسکن ایگل آمریکایی است و قابلیت های لازم را در اجرای ماموریت گشت و شناسایی دارد  و  همچنین می تواند تا شعاع 5 کیلومتری ارتفاع بگیرد.

همچنین پهپاد سایه نوع دیگری از پهپادهای سبک و کوتاه برد ارائه شده در این نمایشگاه است که با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، و مداومت پروازی 7 ساعت قادر است ماموریت گشت و شناسایی را به نحو احسن انجام دهد.

این پهپاد سبک با 20 کیلو گرم وزن، مجهز به دوربین‌های فیلمبرداری و عکسبرداری است و می‌تواند تا ارتفاع 5000 متر اوج بگیرد.


 

ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی ایران، عصر چهارشنبه چهارم آذر ماه، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محمد رضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد و تا بعد از ظهر امروز جمعه ششم آذر ادامه دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا